luni, decembrie 29, 2008

Sacrificiu vs Echilibru

SACRIFÍCIU, sacrificii, s.n. 1. Renunţare voluntară la ceva (preţios sau considerat ca atare) pentru binele sau în interesul cuiva sau a ceva; jertfă.

ECHILÍBRU, echilibre 4. Fig. Proporţie justă, raport just între două lucruri opuse; stare de armonie care rezultă din aceasta. (Fil.) Teoria echilibrului = concepţie potrivit căreia în mecanismul procesului dezvoltării este esenţială starea de echilibru între obiectul în dezvoltare şi mediul ambiant.

"Te poti sacrifica pentru ceva?"
"Depinde la ce ar trebui sa renunt...si pentru ce."
"La tine...pentru cei din jurul tau. "
"De ce as face asa ceva?"
"Pentru ca ai de ales: a crea sau a trai. Te vei putea dedica artei, daca cel de langa tine nu va intelege alegerea ta? Vei putea sa intretii o relatie, daca arta iti aduce satisfactii mai mari decat iti va putea aduce vreun om, vreodata? Te vei putea concentra asupra LUI daca arta este parte din tine si te va roade pe dinauntru daca nu-i acorzi ei intai atentie?"
"Mi-e frica, nu stiu, vreau sa fiu om si sa-mi imbratisez natura umana dar vreau sa-mi satisfac si dorinta de a crea."
"Atunci preferi sa le faci pe amandoua la jumatate din potential, cu pierderi si castiguri care vei incerca sa le echilibrezi toata viata? Vrei sa traiesti pe jumatate?"
"Doua jumatati se completeaza..."
"De acord, dar cum iti vei da seama daca tu alegi jumatatile care se potrivesc? Poti cauta toata viata completarea...e alegerea ta."
"Nu vreau sa aleg. Nu pot, nu stiu cum..."


Cand aveam 13 ani, m-am intrebat aceste lucruri. Acum, dupa cativa ani, cred ca stiu urmatoarea mea replica: "Eu aleg calea de mijloc. Sacrificiul este incomplet si inutil daca eu nu stiu cine sunt. Ar fi in van. Dar mai ales, sacrificiul, NU este necesar pentru ca reprezinta varianta extrema care poate fi doar un produs al orgoliului.Totusi, exista o cale de mijloc. Exista un punct de echilibru. Am sa-l gasesc, dar intai, am nevoie sa creez mediul stabil, in mine, in interior.

~Natura, in toate posibilitatile care ni le ofera...a creat o pozitie de perfect echilibru. Poate dura pana il gasim, unii il cauta toata viata, altii deloc pentru nu le pasa si raman in extrema.~

~What I dream of is an art of balance, of purity and serenity devoid of troubling or depressing subject matter. - Henri Matisse ~

Acum, astept urmatoarea intrebare...

Niciun comentariu: