joi, martie 05, 2009

O usa.Un lacat.O cheie



Azi noapte am visat ca stateam in picioare, in fata unei usi. Era o usa din lemn, cu model sculptat pe margini si cu un lacat la mijloc. Parea de culoarea mahonului. La baza, langa colturi, era asezata cate o lumanare de o palma inalta. Una verde, in stanga si rosie in dreapta. Gravata pe usa, la nivelul ochilor era scris: "Amor Vincit Omnia". M-am asezat pe jos si ma holbam la usa. Stiam ca as putea deschide usa, sau macar sa incerc, dar parca stiam deja ce o sa gasesc acolo.

La un moment dat a aparut un barbat in spatele meu, care mi-a pus mainile pe umeri. Am tresarit ingrozita. M-am intors dar nu puteam sa-i vad fata. "Intoarce-te cu fata spre usa", mi-a spus cu o voce care imi parea cunoscuta. M-am intors. El s-a asezat spate-n spate cu mine. Respira incet, adanc, si se sprijinea de spatele meu. Nu ma interesa sa stiu cine e, nu vroiam sa-l intreb nimic. Vroiam doar sa stau asa. Deja ma linistisem. Brusc, a inceput sa vorbeasca: "De ce ai incercat sa pui un lacat pe usa?", m-a intrebat,"Nu ai citit ce scrie pe ea? Daca tot vroiai sa nu lasi pe nimeni sa intre, puteai pur si simplu sa nu vii aici." "Ce are daca am venit?" l-am intrebat un pic ironica. "M-ai chemat si pe mine. Asta are. Si eu vreau sa intram amandoi acolo." Am ras "I-auzi! Si ce crezi ca o sa gasesti? Crezi ca poti schimba ceva? Crezi ca esti primul? Iti spun eu de acum. Orice ai gasi, o sa te faca sa pleci. Toti au plecat. De ce ai fi mai special?". Mi-a luat mana intr-a lui si a strans-o. "Nu fac asta pentru mine. Ci pentru tine...Tu trebuie sa accepti ce e dupa usa. Sa nu o mai refuzi, sa nu mai fi nehotarata. Nu conteaza ce voi face eu, ci doar ce vei alege tu sa faci." "Nici daca as vrea, acum nu am decat jumatate de cheie.""Asta pentru ca eu am cealalta jumatate..."

Si m-am trezit ca a sunat telefonul...

Niciun comentariu: